Wpływ pieczarek na zdrowie

Żywność funkcjonalna, właśnie do tej grupy trafiły grzyby jako produkty pozytywnie wpływające na zdrowie każdego człowieka. Potwierdzają to badania naukowe, które wykazują, że pieczarki są bogate w różnorodne składniki, jak: sole mineralne, węglowodany, białka, tłuszcze, witaminy i wiele innych. Lekarze przekonali się, że grzyby te zawierają związki biologiczne, które znajdują zastosowanie w produkcji kosmetyków, czyli w przemyśle farmaceutycznym. Tak duże zapotrzebowanie sprawia, że produkcja pieczarek w Polsce rozwija się z dnia na dzień.

Zmniejszone ryzyko występowania chorób oraz optymalizacja zdrowia to jedne z wielu korzyści, które zapewnia regularne spożywanie pieczarek. Warto zauważyć, że posiadają one również właściwości antynowotworowe, a wynika to przede wszystkim z zawartości polisacharydów.

Przeprowadzone badania poświadczają, że wyciąg z białych pieczarek uzyskuje właściwości lecznicze, hamując enzym odpowiedzialny za powstawanie komórek rakowych. Tym samym przeciwdziałają raku piersi. Hamują również rozwój raka prostaty w wyniku obecności betaglukanu, czyli substancji poprawiającej pracę układu odpornościowego, o silnych właściwościach utleniających.

Pieczarki wpływają na układ krążenia

Spożywanie grzybów przyczynia się do zminimalizowania poziomu cholesterolu we krwi, a zarazem pozytywnie wpływa na cały układ sercowo-naczyniowy. Jedzenie pieczarek obniża również ciśnienie krwi oraz zmniejsza ryzyko udaru, a wynika to również z zawartości potasu. Natomiast duża ilość błonnika (chityny, glukanów) pozwala na zwiększenie wydalania kwasów żółciowych.

Pieczarki kontrolują masę ciała

Badania przeprowadzone nad grzybami potwierdzają, że mają one cenne zastosowanie w niemalże każdej diecie. Dzięki zastosowaniu grzybów w diecie uzyskuje się największy poziom spadku tkanki tłuszczowej. Wynika to przede wszystkim z niskiej zawartości tłuszczy w pieczarkach, wahającej się od 2 do 10%. Ponad 80% zawartości grzybów to woda, która dodatkowo przyczynia się do powstawania uczucia sytości. Możliwości zastosowania pieczarek w diecie jest bardzo wiele. Należy jednak unikać łączenia ich ze śmietaną i tłustymi sosami. Tylko wtedy będą skutecznym produktem odchudzającym.

200 gram pieczarek = dzienna dawka zapotrzebowania na potas, fosfor, magnez, kwas pantotenowy i pewne witaminy. W grzybach pojawiają się również cenne składniki odżywcze (wapń, żelazo, cynk, kwas foliowy, kwasy tłuszczowe i aminokwasy).

Czy wiedziałeś: Wegetariańskie mięso

Ocenia się, że grzyby są również świetną alternatywą dla wegetarianów. Pełnią rolę zamiennika mięsa w wyniku specjalnych aminokwasów egzogennych oraz żelaza i witaminy D, które dodatkowo uzupełniają ich dietę.

Komentarze:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*