Pieczarki stanowią najlepszy sposób na raka, nadwagę i cholesterol

To dzięki badaniom i dokładnym wynikom dochodzimy do wniosku, jaki jest stan naszego zdrowia. W tym celu jesteśmy nawet zachęcani do tego, aby przeprowadzać regularne badania. Gdy się do tego stosujemy, to później o wiele łatwiej jest nam zadbać o siebie i naszych najbliższych. Jeśli chcielibyśmy w tym kierunku coś poprawić, to najlepiej będzie, jeśli do swojej diety wdrożymy pieczarki. A jeśli już je spożywamy, to zwiększymy dawkę ich spożywania. Na przykład postaramy się o to, aby pojawiły się one w naszym menu obiadowym minimum raz w tygodniu, a nawet 2. Dlaczego?

Pieczarki pasują do wielu dań

Okazuje się, że nie mamy problemów z zastosowaniem pieczarek. Pasują one do wielu dań. Stanowią idealny dodatek do sosu, pasują również do pizzy. Dodatkowo nie musimy ich spożywać na surowo, ponieważ można je marynować, zapiekać, dusić oraz gotować.

Dodatkowo przez cały rok mamy dostęp do pieczarek. Zawdzięczamy to odpowiednim producentom pieczarek. Ich pieczarkarnie działają przez cały czas i to sprawia, że otrzymujemy od nich gotowe pieczarki wysokiej jakości. Przyjrzyjmy się jednak temu, że pieczarki są polecane przez lekarzy i dietetyków. Z czego to wynika?

Pieczarki działają odchudzająco

Przeprowadzono specjalne badania, podczas których to uczestnicy zamiast spożywać czerwone mięso, regularnie jadły pieczarki. Jaki był tego wynik? Ku zaskoczeniu, osoby spożywające pieczarki uzyskały o wiele lepsze wyniki zdrowotne i fizyczne. Wskazywały na to parametry BMI, masa tłuszczowa, waga, jak i obwód w pasie. W żadnym wypadku nie pojawił się także efekt jojo. Badania te zostały opublikowane w naukowym czasopiśmie The FASEB Journal” z 2013 roku.

Pamiętajmy: Dietetyczność pieczarek nie oznacza, że wszystkie dania z ich zastosowania się takie okazują. Przykładem niskokalorycznym daniem z zastosowaniem pieczarek jest już smażony łosoś z pieczarkami.

Pieczarki to bogactwo wartości odżywczych

Pieczarki to jedne z najbardziej wartościowo odżywczo warzyw. Dlaczego można tak powiedzieć? Stanowią przecież bogactwo fosforu, potasu, cynku, miedzi i kwasu foliowego. Ale to nie wszystko. Ocenia się, że posiadają one jeszcze witaminę C, D, B2 i B12. Takie połączenie sprawia, że pieczarki mogą przyczynić się do obniżenia poziomu glukozy, jak i złego cholesterolu. Jeśli więc dbamy o ich regularne spożywanie, to występuje mniejsze ryzyko zachorowania na cukrzycę czy choroby związane z cholesterolem.

Pieczarki na raka!

Na podstawie badań kobiet spożywających pieczarki lekarze doszli do wniosku, że dzięki temu aż ponad 60% uczestników jest mniej narażona na raka piersi. Kobiety spożywające zieloną herbatę wraz z pieczarkami to ryzyko zachorowania na raka piersi zmniejszyły nawet do 90%. Ocenia się nawet, że japońscy rolnicy spożywający pieczarki zmniejszają ryzyko zachorowania na raka żołądka o minimum połowę.

Ciekawostka: Występuje wiele odmian pieczarek, około 100 w Europie. W Polsce uprawiane są pieczarki dwuzarodnikowe. Ale występują także pieczarki trujące. To tylko zachęta dla początkujących grzybiarzy, aby unikali zbierania pieczarek. Do jadalnych pieczarek są przecież bardzo podobne muchomory sromotnikowe i jadowite.

 

Cennych wskazówek udzielają Pieczarki Mazurskie

„Najlepszy Polski producent pieczarek

Komentarze:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*